Snart är det dags för årets upplaga av Hellton Cup och vi ser fram emot att ha Er som gäster hos oss. Vi hälsar spelare, lagledare, funktionärer och publik hjärtligt välkomna till Hellton Cup. Det är vårt mål att ni skall få uppleva spännande och trevliga dagar tillsammans med oss här i Karlstad.
Ni lägger in och betalar era deltagarkort i Cupmanager några veckor innan cupstart.

Incheckning:

Ingen incheckning i spelhallarna behövs utan man skickar endast in sin laguppställning via Cupmanager innan er första match.

Öppettider Lunch/Middag/Frukost

Frukost Sundsta Gymnasium(endast för hårdförläggning, övriga äter frukost på hotellen)

Lördag 23/11, söndag 24/11 06.30-09.00

Lunch Sundsta Gymnasium

Lördag 23/11, söndag 24/11 11.00–15.00

Middag Sundsta Gymnasium

Lördag 17.30–20.00

Kaffe serveras inte i matsalen vid lunch, ledare har gratis kaffe i de hallar där det finns ledarrum.

OBS! Anmäl om någon aktiv behöver specialkost. Anmäl detta i Myteam.

Tävlingssekretariat 

Centralt tävlingssekretariat finns i Sundsta bad- och Idrottshus, i varje hall finns även en hallansvariga som ansvarar för den hallens matchsekretariat.

Spelhallar 

Vi spelar på sex ställen i Karlstad: Sundsta bad- och Idrottshus (A-salen och sporthallen), Tingvallahallarna (Colorama, Klubbhuset och Stavdal) Fröding Arena, Mariebergshallen, Hultsbergshallen, Färjestadshallen och Gjutarens Sporthall. Varje hall har en hallvärd till er hjälp. De har tillgång till kontaktlistor för cup ansvariga och cup regler mm.

Omklädningsrum 

Är markerade för Pojkar respektive Flickor. Då kapaciteten vad gäller omklädningsrum under turneringen kommer att vara hårt ansträngd ber vi er att vara snabba, ta lite plats och hålla ordning i omklädningsrummen, detta för allas trevnad. Lämna inga väskor eller kläder i omklädningsrummen utan ta med er dessa till varje match.

Värdesaker

Lämna inga kläder eller värdesaker utan tillsyn. Tyvärr är stölder allt vanligare i vårt samhälle, idrottshallar är inget undantag. Arrangören ansvarar inte för några personliga ägodelar. Upphittade värdesaker och kläder lämnas till hallansvarig i respektive hall.

Sjukvård 

Vi påminner lagledare att se till att ni har sjukvårdsmaterial med er tillturneringen. Extra Första Hjälpen material finns i respektive hall.

Boende

Boendet sker på olika hotell i Karlstad samt hårdförläggning.

Transport 

Det cirkulerar under hela helgen cupbussar mellan de olika hallarna med knytpunkt på Sundsta Idrottshus. Cup-bussarnas tidtabeller och linjesträckning kommer att finnas på cupsidan och i spelhallarna. Gästkorten gäller inte som biljetter på vanliga busslinjer inom Karlstads Kommun.

Lag som ansluter utan egna färdmedel och som är i behov av transport vid ankomst, informera om detta i god tid till kansliet.